Jump to content

Photo

Hasjolie schoonmakenVrij maken van Chlorofyl etc.

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 17 July 2015 - 11:22 AM

Nou heb ik Hasjolie die met Isopropanol is geëxtraheerd doormiddel van een quickwash van nog geen 1 minuut. Na enkele dagen het met een ventilator en au-bain-marie zoveel als mogelijk Isopropanol eruit kunnen halen. Het is nu een harde substantie, die uiteindelijk wel zacht van je lichaamswarmte word tussen de vingers. De smaak en geur is als een lekkere zachte Hasj zoals Nepal bijvoorbeeld, en je word er ook knetter stoned van. Alleen de rook is scherp en kriebelt ongelovelijk in de keel. Zou dit kunnen door eventuele Chlorofyl en andere ongewenste zooi die mee is geëxtraheerd?

Is er iemand die weet hoe ik deze Hasjolie hier van zou kunnen schoonmaken door bijvoorbeeld een water cure? Ik vind verschillende links en verschillende methodes, maar vraag naar kennis hier van 't forum, dus alstjeblieft kom niet alleen maar met links naar een andere uitleg of andere forums..

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 18 July 2015 - 02:40 PM

Met een water cure haal je alleen de water oplosbare stofjes eruit, zoals sommige eiwitten en suikers, maar chlorofyl is niet water oplosbaar.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 27 July 2015 - 09:12 PM

Niemand anders? Ik had wel meer chemische kennis hier op 't forum verwacht, het lijkt echt dood wat dat betreft..

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 27 July 2015 - 09:54 PM

Had je inmiddels al een water cure geprobeerd? Hielp dat iets?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 01 August 2015 - 10:47 PM

Ik vind hasj/wiet sowieso altijd wel een beetje kriebelen in de keel.

Als je het eenmaal geëxtraheerd hebt kun je er niet veel meer mee doen. Je kan het inderdaad met water wassen, dat ben je van alle water oplosbare "zooi" af, maar alle vet oplosbare bestanddelen blijven nog steeds achter.

Je zou de polariteit van je oplosmiddel kunnen aanpassen, probeer het eens met tolueen. Wat ik ook veel tegenkom is dat mensen de tolueen eerst koelen voordat ze de extratie uitvoeren. Dit verlaagd de oplosbaarheid van bepaalde bestanddelen. Zonder precies te weten wat er allemaal in zit kan ik dit niet bevestigen. Het is wel de moeite waard om te proberen.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#6 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 21 October 2015 - 11:11 AM

Dankje voor de tips. Ben nu bezig met een watercure met gedroogd knifpafval in een Ice-O-Lator zak. Andere oplosmiddelen zal ik in de toekomst ook gaan proberen.

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 21 October 2015 - 03:01 PM

Cool.

Vooral laten weten wat de uitkomst is! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 09 November 2015 - 05:14 PM

Heb een watercure geprobeerd. Het resultaat was dat de rook zeker wel minder scherp was, de high nog net zo sterk alleen de zoete smaak was er van af. Waarschijnlijk door de van nature suikers die er in zitten die makkelijk oplossen in water?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users