Jump to content

Photo

Welke dosering speed voor 'therapeutische doeleinden'?

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 15 July 2015 - 03:31 PM

Ik heb wat rondgelezen hier en op het internet en ontdek dat de doseringen die mensen nemen behoorlijk uiteenlopen en dat er niet een duidelijke richtlijn bestaat. Toch ben ik wel benieuwd naar meningen/ervaringen wat betreft de dosering wanneer je speed niet als party-drug wilt gebruiken maar meer 'therapeutisch' zoals bij medicijnen als dexamfetamine e.d. 

Ik heb 2 jaar terug eens wat Ritalin gebruikt om te testen wat voor mij de voor- en nadelen waren. Mijn conclusie was dat het voor mij wel zijn nut kan hebben om dat bv eens per week te gebuiken door 2 maal op een dag  20mg te nemen. In werkelijkheid is het er sindsdien nooit meer van gekomen trouwens. 

Maar nu heb ik wat speed (overigens in het zwarte circuit veel goedkoper dan Ritalin) en wil dat graag een keer oraal innemen. Wie weet bevalt het wel en kan het me af en toe helpen wat klusjes gedaan te krijgen en te focussen als ik bepaalde deadlines heb. Uiteraard ben ik van plan laag te beginnen met de dosering. Ik dacht zelf eerst aan 25 mg en dan eventueel 5 uur later weer 25 mg (niet na 3 uur 's middags ivm mogelijke slaapproblemen.) 

Ik kwam op deze dosering nadat ik las van een vrouw die (naar eigen zeggen) haar leven weer op de rails kreeg door 6 keer per week 2 maal daags 50mg te nemen. (Mss gaat het nu wel heel slecht met haar, die optie houd ik uiteraard open. Ik wil het niet idealiseren.)

Maar na wat rondgelezen te hebben krijg ik het idee dat 100 mg op een dag toch wel heel veel is, hoewel voor sommige recreatieve gebruikers een halve gram op een avond niet ongewoon is. En misschien is 50 mg op een dag, zoals ik in gedachte had ook al veel of valt dat best mee?

Ben dus wel benieuwd naar ervaringen en ideeën. 

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 16 July 2015 - 08:07 AM

https://www.farmacot...xamfetamine.asp

Eigenschappen

Rechtsdraaiende isomeer van het racemisch mengsel amfetamine. Stimulerende werking op het centrale zenuwstelsel. Het is een indirect werkend sympathicomimeticum en lijkt in farmacologische eigenschappen op methylfenidaat. Het preparaat valt onder de bepalingen van de Opiumwet in zijn volle omvang. De werking houdt 4–24 uur aan.
Kinetische gegevens

Resorptie: goed Vd = 6 l/kg Metabolisering: deels in de lever, waarschijnlijk deels door CYP2D6. Eliminatie: afhankelijk van de pH van de urine. Bij pH < 6,6: 70% wordt in onveranderde vorm uitgescheiden. Bij pH > 6,7: 17–43% in onveranderde vorm. T1/2 = 7–14 uur (bij pH urine < 6,7);18–34 uur (bij pH urine > 6,7).

...

Dosering

Kinderen vanaf 6 jaar: begindosering: 5 mg 1–2×/dag, vervolgens met 5 mg/week verhogen tot de onderhoudsdosering van 5–15 mg 2×/dag of 5–10 mg 3×/dag; meestal is minder dan 40 mg/dag nodig. De eerste dosis wordt 's morgens gegeven en vervolgens met intervallen van 4–6 uur. De laatste dosis niet na 4 uur 's middags geven in verband met inslaapstoornissen. Volgens het NKFK: begindosering: 0,15 mg/kg/dag in 3 doses, vervolgens wekelijks verhogen met 5-10 mg/dag op geleide van klinisch beeld tot onderhoudsdosering van max. 0,5 mg/kg lichaamsgewicht per dag in 3 doses.

Dit is uiteraard voor dex-amfetamine, en jij hebt hoogstwaarschijnlijk rac-amfetanine, dus deze doseringen x2 lijkt me een goed begin, wat neerkomt op 0.1 mg/kg 3-maaldaags en dan langzaam opbouwen, tot gewenste effect

Verder geen ervaring mee, maar laat vooral wel weten wat jouw ervaring is. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 16 July 2015 - 10:10 AM

Dank voor de nuttige input. Maar ik begrijp nog niet wat je met 'deze doseringen x2' bedoelt en hoe je dan op 0,1mg/kg uitkomt. Is het dan niet 0,3?

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 16 July 2015 - 11:27 AM

Het is inderdaad 0.3 mg/kg/dag verdeelt over 3 dosissen, maar dat is toch hetzelfde als 0.1 mg/kg per dosis 3-maaldaags?

En dosis x2 is omdat dex-amfetamine maar 1 van de twee enatiomeren (vormen) van amfetamine is, rac-amfetamine bestaat naast dex- ook uit levo-amfetamine, maar dat is nauwelijks (niet) actief, dus de helft is, bij wijze van spreke, dood gewicht in je mengsel.

(Er zijn wel verschillen in de farmacologische activiteit tussen dex-, levo-, en rac-amfetamine, maar voor het gemak is het beter om deze even buiten beschouwing te houden)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 16 July 2015 - 12:00 PM

:-) Ik heb had het verkeerd gelezen. Ik las het te snel als 3 maal daags ipv verdeeld over 3 momenten.

Nu gelijk maar even serieus kijken naar een scale. Misschien is een 0,01-weegschaal goed genoeg, maar dat is enigszins off-topic.

Wat ik me verder nog afvroeg. Ik dacht dat naderhand L-tyrosine nemen wellicht nut kon hebben, maar ik las op een ander forum de waarschuwing dat dit gevaarlijk kan zijn, dat je een soort serotoninesyndroom kunt krijgen maar dan met dopamine. Ik dacht juist dat het gezond zou zijn om L-tyrosine te nemen nadat de speed is uitgewerkt? Net zoiets als 5htp ná mdma. Dus niet voor die tijd,dat zou dan weer te veel van het goede zijn.

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 16 July 2015 - 01:21 PM

Het makkelijkste en meest nauwkeurig is om een oplossing te maken van bijv. 100mg in 100ml water. Dan is elke ml een mg. En ook makkelijk voor op werk of school, niemand zal raar opkijken als je een slokje water neemt ;)

Over L-tyrosine, dat weet ik niet, nog nooit gehoord, laat even weten als je meer weet.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,389 posts

Posted 16 July 2015 - 01:25 PM

Of stop het in een neusspray, niemand zal jouw neusspray willen gebruiken (terwijl sommigen misschien wel een slokje water willen), en je kunt het gebruiken zonder dat mensen heel rare dingen gaan denken.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 16 July 2015 - 01:28 PM

Maar dan moet je wel precies uitvogelen hoeveel er per puf uitkomt en een rekenfout is gauw gemaakt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 16 July 2015 - 03:43 PM

Interessante tips :-)
Maar ik heb al een zakje (ondoorzichtige) capsules, ipv vloeitjes, in huis. Zeg gewoon dat 't multivitamine is ofzo als iemand toevallig ernaar vraagt. Ik denk dat ik in eerste instantie niet vaker dan 2 maal op een dag een dosis wil nemen. Bv eerst 10mg per keer. Eventuele relevante ervaringen post ik hier.

Eerst wel benieuwd naar de testuitslag. Net bij testservice geweest. Ik hoop dat het 70%+ is zoals beloofd. Daar ga ik nu in de dosering vanuit. Ik moest/mocht zelf de speed in 'labbuisje' doen, ivm drukte dus niks ten nadele van de prima medewerkers. Mijn vingers ruiken hierdoor nu nog heel lekker. Zal wel die 'appeltjesgeur' zijn die sommige mensen beschrijven. Zoet met snufje zuur. Snoep met appelsmaak zou idd zo ruiken.

#10 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 17 July 2015 - 09:44 AM

Maar hoe reageer je er dan op? Dat je stiekem iets kunt gebruiken dat er uitziet als een multivitamine, dat snap ik, maar merken mensen daarna niks aan je dan?

Blessed Be, Daturae

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 17 July 2015 - 10:03 AM

Mensen merken dit niet aan je gedrag, net zoals jij niet zo merken of iemand een pil ritalin op heeft, mits je de dosis beperkt houdt. Hoge doseringen zouden überhaupt het doel voorbijschieten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 17 July 2015 - 10:45 AM

Met Ritalin werd ik juist sociaalvaardiger. Verder is mijn gedachtengang dat veel mensen dexamfetamine en adderal(vooral VS denk ik) nemen tijdens hun dagelijkse beslommeringen.

Maar ik wil dus eerst die testuitslag hebben voor ik begin, dus wat ik hierboven schreef over doses dat is nog allemaal theorie. Zoals gezegd zal ik eventuele relevante info en ervaringen hier wel posten. Er zijn ook nog wel wat dingen die ik uit wil zoeken, zoals in hoeverre je lichaam minder dopamine gaat aanmaken bij regelmatig gebruik, zoals je dat bij testosteron-toediening bv ook hebt. Zo ja dan zou je het bv hooguit 3 keer per week moeten nemen? Ik vermoed dat er wel info is over hoe het met de dopmineaanmaak zit van dexamfetamine/adderal-gebruikers als ze stoppen na langdurig dagelijks gebruik. 

#13 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,010 posts

Posted 18 July 2015 - 11:50 AM

Dex is meestal 7.5. Zonder ervaring kan dat straf zijn maar als je ervaring hebt met ritalin zou het makkelijk moeten kunnen. 0.1 per kilo klinkt ok voor dex, maar racemaat van de straat kan wel keer twee.
Ik zou eens beginnen met 10 racemisch.
"For is not impermanence the very fragrance of our days" 

#14 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 20 July 2015 - 03:09 PM

Ik zou het niet in een neusspray doen. Vekort de werkingsduur en een grotere kans dat het recreatief gaan aanvoelen. ik weet niet of het placebo is maar speed geeft mij wat meer lichamelijk ongemak als dex-amfetamine. Omdat het erg per persoon verschilt wat de ideale dosering is zou ik heel laag beginnen (bijvoorbeeld twee of drie maal daags 5 mg (ongeveer 2,5 mg dex) en dat enkele dagen aanhouden om daarna indien nodig de dosering te verhogen tot de ideale compromie van functionaliteit en zo weinig mogelijk bijwerkingen. De l-tyrisone zou ik weglaten omdat het waarschijnlijk meer kwaad dan goed doet. Ik slik zelf 30 mg dex per dag (gewoon van de dokter) en wat bij mij altans een verbazingwekkend goed supplement is tegen de bijwerkingen (voornamelijk stijve spieren en kleine pijntjes) is magnesium malaat. Dit hoeft denk ik niet perse de malaat vorm te zijn zolang het maar goed opgenomen kan worden door je lichaam. Vitamine C tabletten zou ik weglaten want die hebben invloed op de werking van amfetamine (vermindert volgens mij de opname ervan). Staat ook in de bijsluiter dat je dit beter niet kan doen. Om echt te ervaren of het werkt bij jou zou ik wanneer eenmaal de ideale dosering gevonden is dit minimaal een paar weken dagelijks blijven innemen in plaats van bijvoorbeeld 2 of 3 maal per week.

Ik denk dat het wel invloed heeft op je dopamine aanmaak, volgens mij is inmiddels ook wel vastgesteld dat er een verhoogde kans is op parkinson bij chronisch gebruik van ADHD medicatie.

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 27 July 2015 - 09:52 PM

Dissucie over zuiverheid van de amfetamine en de betrouwbaarheid van de test uitslagen gesplit van dit topic.

https://www.dhpforum...etamine-van-37/

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users