Jump to content

Photo

Boeken over de tijd van ...en de drugs die toen populair waren

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,622 posts

Posted 11 July 2015 - 12:52 PM

'The Electric Kool-Aid Acid Test', 'Taking Woodstock' en 'King Acid' heb ik al in de kast staan. Maar ik ben geloof ik nog steeds erg geïnteresseerd in de tijd dat bijvoorbeeld LSD enorm populair werd en wat voor invloed dat had op cultuur. Omdat ik wel redelijk bekend ben met de grote lijnen lijkt het me interessant om eens over de wat persoonlijkere kanten van de tijdgeest te lezen, zoals ik dat had met Taking Woodstock, wat ik echt te gek vond.

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de jaren 50-60-70. Ik ben op zoek naar (auto-biografische) verhalen van mensen die in die tijd zijn opgegroeid en alle voor- en nadelen, alle tumult en alle sociale problematiek die toen speelde van dichtbij hebben meegemaakt. Ik heb al wel een beetje rondgekeken maar vroeg me af of jullie aanraders hebben op dit gebied. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen. :)

Boeken over andere periodes mogen natuurlijk ook.

#2 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 11 July 2015 - 11:07 PM

Hallo Twilight, 

Als ik je goed begrijp ben je echt op zoek naar mensen hun eigen ervaringen van die tijd en geen (populair-) wetenschappelijk boek of literatuur uit deze periode die ook over de tijdsgeest gaat? Op dat laatste vlak heb ik namelijk wél aanraders...

Blessed Be, Daturae

#3 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,622 posts

Posted 12 July 2015 - 12:12 AM

Dat laatste lijkt me ook prima, zolang het maar vooral gericht is op de sociologische en maatschappelijke aspecten. :) Ik ben vooral benieuwd naar hoe mensen die periode meemaakten. Het gaat me minder om conclusies en echt diepte-onderzoeken enzo.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users