Jump to content

Photo

In hoeverre is DMT-trip stuurbaar?

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 08 June 2015 - 07:25 PM

Ik heb nog nooit DMT gerookt/verdampt. Ik lees dat het vooral overweldigend is. In hoeverre is het stuurbaar?

En dat bedoel ik op 2 manieren:

-Kun je tijdens de trip keuzes maken en met je gedachten de trip een wending geven (i.t.t dat je helemaal passief bent als toeschouwer)

-En kun je vooraf een intentie hebben om je tijdens de trip bv te verdiepen in een bepaald onderwerp en dat je daar dan iets van leert? Dus stel je wilt je verdiepen in werktuigbouwkunde of Griekse kunst dat je tijdens een trip daar inzichten, kennis, misschien zelfs vaardigheden mee kunt opdoen.

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 08 June 2015 - 09:58 PM

Niet echt. Zeker als je vaardigheden op wilt doen, lijkt DMT me vrij ongeschikt. Een middel met een langer plateau waar je helderder bij blijft lijkt me beter daarvoor.

#3 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 08 June 2015 - 10:22 PM

Ik heb wel ervaring met LSD dat ik met een vrij hoge dosis prima een boek kon lezen (wel 5 keer trager dan normaal) en er heel diep in door drong. Ik verwacht niet dat ik dit met DMT zal kunnen :-) . Maar ben toch wel benieuwd of je er iets aan kunt hebben, los van de toffe ervaring. Stel je komt een 'wezen' tegen, kun je dan tegen dat wezen gaan praten of is het na een 'breakthrough' 9 van de 10 keer (of altijd) een achtbaanrit waarbij je helemaal geleid wordt?. 

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 09 June 2015 - 07:30 AM

Je kan het tot zeker mate wel een wending geven, en dit zal zeker iets zijn dat met meer ervaring toe zal nemen. Maar het eindstation, dat wordt door de DMT bepaald, de gebruiker heeft slechts (beperkte) controle over de route.

Denk niet dat het mogelijk is je te focussen op een enkel ding, tenzij dat al het enige is wat er in je hoofd omgaat, m.a.w. als dat al je obsessie is.

Wat je precies met vaardigheden bedoelt, weet ik niet, maar ik heb alleen nog maar mensen stil zien liggen en niks toen, tijdens DMT. Bovendien duurt de ervaring maar enkele minuten, niet heel veel dat je binnen die tijd kan doen. (ook al kan het aanzienlijk langer aanvoelen.)

En ik heb het nu al genoeg keren gerookt en heb nog nooit een entiteit gezien, dus dat is geen garantie voor tijdens een breakthrough, laat staan het praten tegen eentje.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 09 June 2015 - 08:15 AM

Het sturen kun je over het algemeen niet alleen tijdens de trip, maar ook nog voordat de trip begonnen is. Met je voorbereiding kun je ook richting geven: set en setting zijn krachtige aangrijpingspunten om trips te beïnvloeden. Hiermee kun je de kans verhogen om in bepaalde regio's van transcendentie te komen. Mijn ervaring met voorperiode van meditatie is dat je je mentale beginsituatie dusdanig structureert/verandert dat je dieper komt, op een ander niveau dan waar je normaal zou komen (zonder meditatie). Door meditatie neemt de intensiteit van visuals af. Minder visuals, maar meer diepte ervaring. je krijgt meer grip. Minder passief denk ik. 

Hoe dergelijke algemene 'navigatie' zich verhoudt tot specifieke veranderingen van richting die je tijdens je trip ervaart weet ik niet. Misschien hangt het resultaat ook wel af van wat je doel is van de trip. Mijn doel was voorn piek ervaringen. Die korte duur die Poelster al aanhaalde lijkt me idd beperkend qua stuurmogelijkheden. Langwerkende psychedelica hebben wat dit betreft missch het voordeel dat ze relatief beter stuurbaar zijn: stuurbaarheid voor en tijdens de trip (en zelfs na de trip als je die vaardigheid ook kunt ontwikkelen). Kortwerkende psychedelica zijn wat dit betreft gewoon wat minder stuurbaar. 

Sturen op set en setting gaat natuurlijk over ervaring van verschillende trips en gaat niet helemaal op voor je eerste keer omdat je geen vergelijk hebt. Indirect zou je er missch wel gebruik van maken.

#6 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 09 June 2015 - 01:29 PM

In mijn ervaring is een volledige DMT trip niet stuurbaar. Je wordt afgevuurd uit een intergalactisch kanon en over je baan en snelheid en bestemming heb je na het overhalen van de trekker niks meer te zeggen. Een beetje dmt lijkt wel wat op paddos en is wel te sturen.

Ik heb wel entiteiten ervaren. Het is niet echt uit te leggen. Het zijn geen kabouters of elfjes zoals je die in een sprookje zou tegen komen. Wat je ervaart is pieken van bewustzijn buiten jezelf die interacteren met je eigen bewustzijn. Zo, ik heb mijn vage statement voor vandaag weer gemaakt :D. Have a nice day!

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 09 June 2015 - 02:13 PM

Het is inderdaad natuurlijk ook grotendeels afhankelijk van de dosis, zoals McH opmerkt.

Orale DMT (met MAOi) is stukken meer stuurbaar, dus als dat is wat je zoekt, zou ik Ayahuasca eens een kans geven.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 09 June 2015 - 06:27 PM

Nu ik erover nadenk weet ik zelf eigenlijk ook niet zo goed wat ik met 'vaardigheden' bedoel :-) . Want dat je niet zoals bij LSD in staat bent om echt iets te doen zoals touwtjespringen, lezen of schilderen etc... daar ben ik me ook wel van bewust. Dus als je al iets kan leren op DMT dan zal dat op het niveau van kennis en inzicht moeten zijn. Maar jullie reacties bevestigen voor mij wel een beetje het beeld dat het toch vooral een spectaculaire achtbaanrit is. Enjoy the ride - of niet. 

Het klinkt alsof je het wel een beetje kunt sturen in algemene zin en dan kom je idd op het terrein van set&setting. Daar hecht ik sowieso veel waarde aan. 

Het feit dat ik 'wezens' noemde komt doordat ik me herinner op een ander forum jaren terug dat veel mensen aliens in hun trip rapporteerden. Toen had ik wel de gedachte dat mensen elkaar wellicht door dergelijke tripreports kunnen beïnvloeden in hun waarneming. In 'Uit je bol' wordt gesproken over 'machine-elven' die je zou kunnen tegenkomen. Dat beschrijven ze, tenminste in mijn herinnering, op een manier alsof het heel standaard is dat je die tijdens een trip tegenkomt. Misschien moet ik 'The spirit molecule' lezen om een breder beeld te krijgen. 

Ik merk dat ikzelf wel tikje calvinistisch ben in mijn psychedelica-gebruik. Ja, ik wil er zeker lol mee hebben, maar ik wil er tegelijkertijd ook wel wat van leren. Maar er is op zichzelf natuurlijk ook niks mee om goed voorbereid bijvoorbeeld een DMT-trip te doen puur omdat het heel tof kan zijn.  :kidd0:

Aantal jaren terug ook een aantal ayahuasca-trips gehad. Als ik die ervaringen vergelijk met DMTtrip-beschrijvingen dan liggen die twee best ver uit elkaar. Los van de werkingsduur en intensiteit, bedoel ik dat in veel DMT-reports wordt gesproken over ervaringen die mechanistisch/robotachtig van aard zijn, bv dus machine-elven.Ikzelf kan me dat moeilijk voorstellen in een aya-trip.

#9 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 10 June 2015 - 05:51 PM

Daarnaast neem je elke ervaring toch ook weer mee, een ervaring rijker is ook een rijker persoon! :)

#10 dutchbob1

dutchbob1

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 11 June 2015 - 06:38 PM

als enigermate geöefend gebruiker (geen medaille!)

kan ik alleen maar zeggen dat op DMT ik me een

wattenbolletje voel, zonder enige mogelijkheid tot

gerichte inbreng in de "echte" realiteit.

Je smartphone of mp3-speler bedienen valt buiten parameter.

Dus laat staan dat je iets erg ingewikkeld doms zal doen....

maar wel lekkur!

#11 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 16 June 2015 - 08:41 PM

Nou een DMT trip heb ik nog nooit op enig manier kunnen sturen. Ik ga er dan ook lekker voor zitten en laat de achtbaanrit op me af komen.

Ik ben nog nooit aliens tegen gekomen oid maar wel het gevoel dat ze dichtbij waren. Dan niet perse aliens, ik noem ze identiteiten. Bij mijn eerste keer weet ik nog erg goed dat toen ik mijn ogen even open had dat ik het gevoel had en ook zag dat er soort grote bellen, dat aanvoelde als portals naar andere realiteiten, in mijn kamer bevonden en dat ik bij die bellen het gevoel had dat daar een andere identiteit zat. Ik kon hem/haar niet horen maar voelen wel.

Kan me ook een x herinneren dat ik achter mijn rechter oor (ja klinkt raar) een stemmetje hoorde maar dat besefte ik eigenlijk pas na de trip. Wat dat stemmetje zei weet ik ook niet.

Echt ik heb veel middelen gehad maar dit is echt het meest bijzondere spul dat ik heb gehad. Niks valt hiermee te vergelijken.

Voorbereiden kan je eigenlijk niet alleen de setting en sitting dan. Het zal je hoe dan ook overweldigen. Dat deed het iig bij mij

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#12 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 25 June 2015 - 08:50 PM

Is er de natuurlijke neiging om tijdens een dmt-trip je ogen te sluiten? Die indruk krijg ik. En kun je er ook voor kiezen ze gewoon open te houden?

#13 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 25 June 2015 - 09:46 PM

Tijdens het roken van changa was de complete wereld met mijn ogen open voor mij weggevlogen, je ogen sluiten lijkt me niet persé een vereiste, maar ik heb dan nog nooit pure DMT gerookt.

#14 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 13 July 2015 - 01:27 PM

Is er de natuurlijke neiging om tijdens een dmt-trip je ogen te sluiten? Die indruk krijg ik. En kun je er ook voor kiezen ze gewoon open te houden?

Bij mij is die neiging niet om me ogen dicht te doen. Sterker nog, ik vergeet ze vaak dicht te doen. Na een paar x met de ogen open DMT ervaart te hebben wilde ik het een met me ogen dicht ervaren. Dit lukte pas de derde x want telkens als ik het rookte en de DMT begon zijn werk te doen vergat ik mijn ogen te sluiten. Zo heeft het ook een paar x geduurd voor ik niet meer vergat me adem wat langer in te houden want zodra de ervaring opkomt vergeet ik eigenlijk alles.

De ervaring is niet indrukwekkender met de ogen open of dicht. Maar wel anders  ;)

^Fool: Weet jij welke kruiden ze gebruiken in changa en in welke verhouding? Doen ze de kruiden mixen met pure DMT? Smaakt ook vies zeker?

-Carl Sagan

#15 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 13 July 2015 - 01:51 PM

Zal het eens aan mijn source vragen, het werd in ieder geval gemaakt van geëxtraheerde(dus pure) DMT en een natuurlijke MAOi. Welke soort dat laatste mijn zijn schijnt nogal veel discussie over te zijn, net als de onderlinge verhoudingen. 

De smaak vond ik eerlijk gezegd nog meevallen, niet om over naar huis te schrijven, maar het was ook zeker niet extreem vies. Het hangt echter nog steeds in het kastje waarin ik het pijpje opberg. :P

#16 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 13 July 2015 - 02:08 PM

^ haha ja ik ken die lucht. Verstandig is je pijpje na gebruik even uit te koken. Zou een hoop schelen.

Maar ben benieuwd wat je source gaat zeggen...

-Carl Sagan

#17 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 13 July 2015 - 10:36 PM

Er wordt mij verteld dat dit waarschijnlijk een harmala-stof is, hij zegt dat er grote kans is dat er schilfers Caapi bast of Syrian rue zaadjes doorheen zitten/ Maar zekerheid weet hij niet omdat dit voor hem ook weer via-via ging. Moet je dus helaas het exacte antwoord schuldig blijven. :(

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 July 2015 - 10:56 AM

We hebben twee topics over Changa, wellicht kan je daar nuttige info vinden:

Changa: Australisch product

Changa recept

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 20 July 2015 - 06:16 AM

Thanks Poelster alleen jammer dat diverse vragen nog niet beantwoord zijn in die topics... :(

-Carl Sagan

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 20 July 2015 - 12:01 PM

Misschien moeten ze dan opnieuw in de topics gesteld worden ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users