Jump to content

Photo

Symposium over psychedelica 7 mei in Utrecht

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 30 April 2015 - 09:27 PM

Iemand van plan om hier naartoe te gaan? Ik ben van plan om te gaan. Lijkt me interessant. :)

Op donderdag 7 mei organiseert studievereniging Brainwave (Neurowetenschappen Universiteit Utrecht) in samenwerking met Stichting OPEN een symposium over wetenschappelijk onderzoek naar psychedelica.

Sprekers:

Leon Kenemans – Professor Psychofarmacologie Universiteit Utrecht.

Mendel Kaelen – PhD student Imperial College Londen en bestuurslid Stichting OPEN.

Joost Breeksema – Voorzitter Stichting OPEN en harm reduction expert.

Barbara van Zwieten-Boot – College ter Beoordeling van Geneesmiddelen.

Leon Kenemans zal beginnen met een algemeen overzicht van de werking van verschillende psychoactieve stoffen in het brein. Joost Breeksema zal vervolgens het onderwerp psychedelica introduceren en op basis van historisch en huidig onderzoek beargumenteren waarom hedendaags onderzoek naar dit soort middelen zo interessant en relevant is. Hierna zal Mendel Kaelen dieper ingaan op de werking van psychedelica in het brein. Onder andere aan de hand van  studies die de afgelopen jaren zijn gedaan aan Imperial College Londen, waar hij momenteel promotieonderzoek doet naar hersenmechanismen van LSD en de effecten van LSD op muziekperceptie. Vervolgens zal Barbara van Zwieten-Boot spreken over de risico’s van bepaalde medicijnen. Tot slot zal er een debat plaatsvinden tussen de sprekers en zal er ook ruimte zijn voor vragen vanuit het publiek.

Studievereniging Brainwave heeft een Facebook event aangemaakt waar men zich kan aanmelden voor dit symposium. Mensen zonder Facebook kunnen zich aanmelden via de volgende link.

De voertaal zal deels Engels en deels Nederlands zijn. Mendel Kaelen en Joost Breeksema zullen in het Engels spreken. Leon Kenemans en Barbara van Zwieten-Boot zullen Nederlands spreken.

Evenement gegevens
  • Start: 7 mei 2015 18:30
  • Einde: 7 mei 2015 22:00
  • Adres: Domplein 29
  • Plaats: Utrecht

http://www.stichting...m-psychedelica/

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 01 May 2015 - 12:35 AM

Als ik in Nederland zou zijn dan, zou ik gaan.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 01 May 2015 - 09:08 AM

^Zelfde!

Wordt het weer gefilmd? Dat zou namelijk tof zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 01 May 2015 - 01:30 PM

Wordt het weer gefilmd? Dat zou namelijk tof zijn.

Geen idee. Bovenstaande informatie is alles wat ik weet.

Waar kan ik de films van de vorige editie bekijken?

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 02 May 2015 - 10:43 AM

Hier kan je een selectie vinden: https://vimeo.com/op...undation/videos

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Nos

Nos

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 03 May 2015 - 04:42 PM

Ik zit er aan te denken om te gaan. Ik heb alleen weinig (geen) voorkennis. Helaas heb ik geen vrienden die dezelfde interesse hebben waardoor ik alleen zal gaan. Hierdoor weet ik dat ik waarschijnlijk de domste gast in de collegezaal zal zijn :D

Zijn sommige van jullie eerder naar een symposium geweest en in hoeverre is alles te volgen voor een "leek".  

#7 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 03 May 2015 - 09:07 PM

@Nos: Je moet ergens beginnen. Misschien kun je een paar van de videos kijken om een idee te krijgen van wat het niveau is. (zie link van Poelster)

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 03 May 2015 - 09:48 PM

Persoonlijk vind ik het niveau meestal net iets TE toegankelijk, dus zou me daar geen zorgen overmaken. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 09 May 2015 - 12:59 PM

Het was inderdaad redelijk toegangkelijk. Helaas was de spreker van het Imperial College ziek, had graag wat meer gehoord over de onderzoeken die daar op het moment lopen. Aan het einde een mooie discussie met het publiek over de legalisatie van psychedelica.

Al met al een geslaagde avond. :)

Nos, was je er ook?

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 10 May 2015 - 02:27 PM

Ik vond die discussie persoonlijk veel te veel alle kanten opgaan en te weinig te maken hebben met de onderwerpen van de sprekers, maar verder wel geslaagd. Praatje van de dame van het CBG was zeer inzichtelijk.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users