Thanks Immad,
Het is best moeilijk om het te beschrijven maar ik vond het best heftig en tegelijkertijd meevallen.
Ik heb een suicide suspension gedaan, dus vier haken in mijn bovenrug. Het was de eerste keer dat ik gepierced werd. De haken waren 3mm en het deed echt vies pijn. De eerste twee piercings waren allebei apart gezet maar de derde en vierde heb ik tegelijkertijd laten zetten. Het was daardoor snel voorbij maar vond het echt pijn doen..
Hierdoor werd ik zenuwachtig doordat ik wist dat er aan de piercings getrokken zou worden. Nadat de haken aan een touw en katrol vastzat, begonnen ze met trekken. Op het moment dat eraan getrokken werd, was de pijn anders. Je lichaam geeft een pijnsignaal af dat alles overstemt. Ik dacht gelijk dat de haken uit mijn rug zouden scheuren. Ik vergelijk het met watertrappellen bij schoolzwemmen (vroegâh) en het water in je mond en neus komt. Waardoor je, voor een milliseconde, het gevoel het te verdrinken maar anderzijds weet je dat het niet gebeurd.
Je kan zelf aangeven wanneer ze trekken en wanneer ze moeten stoppen. Als ze trokken, kreeg ik die pijnsignaal en angst. Beide verdwenen op een gegeven moment waarna ik aangaf dat er weer getrokken kon worden. Dit ging zo door totdat ik op mijn tenen stond.
In feite hing ik toen al. Ik maakte alleen met de puntjes van mijn tenen contact met de grond. Ik probeerde mijn benen op te tillen maar de psychologische grens was zo groot, dat het me niet lukte. De angst voor het uitscheuren en pijn hield me tegen. Hierdoor heb ik de handen van de piercer vastgehouden en toen mijn benen opgetrokken. Toch was het alsnog heel moeilijk om de handen van de piercer los te laten. Het idee dat je aan een afgrond hangt en dan moet loslaten. Niet wetend of het uit scheurt en of ik de volgende pijngrens wel aan kon.
Uiteindelijk is het me gelukt. Alles heeft in totaal ongeveer een uur geduurd. Het hangen was wel leuk maar de weg daarnaar toe, is mij waardevoller. Elke keer een nieuwe pijngrens en dat overwinnen.
Het was trouwens erg meditatief en rustgevend. Klinkt raar maar het is echt waar