Jump to content

Photo

Wel zo netjes...

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 EsX78

EsX78

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 18 April 2015 - 09:43 AM

Hallo mensen,

Bij deze zal ik mij even voorstellen. Ik ben een 36 jarige man, met een rijke historie aan ervaringen met diverse middelen.

Na dik 2 decennia "gebruik" ben ik nog steeds nieuwsgierig, naar de verschillende manieren, om mijn leven te verrijken met psychedelische goedjes.

Ondanks dat ik al 22 jaar zwaar verslaafd ben, heb ik alles toch goed voor elkaar. (huis, boom en beestje, geen schulden, geen strafblad, een gezonde relatie, vrienden, géén kinderen, hobby's en al 20 jaar niet werkschuw) Eigenlijk een vrij unieke situatie voor een persoon met mijn achtergrond.

Ik kom hier omdat mijn recente ervaringen met LSD mij veel goeds heeft gebracht op het gebied van mijn "verslavingsproblematiek".

En ik denk dat ik hier nog wel wat kan leren van de meer ervaren "trippers".

Groetjes F.

#2 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 18 April 2015 - 12:24 PM

Welkom :)

met welke middelen heb je ervaring? waar ben je verder in geïnteresseerd? Wat zou je willen leren? en waar ben je verslaafd aan (geweest)?

groeten :)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#3 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 18 April 2015 - 12:59 PM

Van harte welkom! Klinkt interessant, weet niet of je nog meer over jezelf wilt loslaten? Ben wel benieuwd hoe je je verslaving (welke?) combineert met je werk (wat voor soort werk?) 

Wat ik herken in je verhaal is dat ik ook op later leeftijd nog weer nieuwe dingen ben gaan ontdekken, zo ben ik fan geworden van Kratom en ook Kanna en Salvia aan mijn lijstje toegevoegd. En o ,ja truffels! (ipv paddo's)

Blessed Be.

Daturae

#4 EsX78

EsX78

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 18 April 2015 - 12:59 PM

Dank je wel, Muffins   :bloem:

Ik heb ervaring met o.a; coke, bruin, pep, lsd, ghb, thc, paddo's, mdma, 2-cb, alcohol, lachgas, keta...En ik vergeet er vast nog een paar, maar i.i.g ben ik aardig ervaren.

Mijn verslaving noem ik altijd een "poly-verslaving". Maar ik ben verslaafd (geweest) aan: Alcohol, cocaïne, gokken, eten, speed, nicotine, medicijnen, mijn werk en op zich ook aan seks. (Maar dat heeft me nog nooit ellende gebracht) Buiten dit ben ik obsessief naar informatie, waar ik vroeger vooral in doorsloeg, maar nu de vruchten van pluk. (tig gezonde hobby's aan overgehouden namelijk; Fotografie, graffiti, vissen, mijn cactus verzameling, reizen, mijn dieren en muziek... enz enz)

De laatste tijd kan ik alles redelijk in de hand houden, maar ik blow en drink nog stevig. Maar ik, en mijn meisje, kunnen hier prima mee leven. Een volledig nuchter bestaan is een utopie waar ik niet meer naar streef.

Sinds ik LSD heb (her)ontdekt zijn mijn "trekmomenten" dusdanig naar de achtergrond geschoven, dat het amper nog een naam mag hebben. Dit is met 20 jaar therapie (tot de Breeweestee aan toe) en tig soort medicijnen nog nooit gelukt. Not even close! En hier heb je direct antwoord op je "wat wil je leren" vraag, denk ik. LSD is voor mij een wondermiddel gebleken, en wil er absoluut meer over weten. 

#5 EsX78

EsX78

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 18 April 2015 - 01:33 PM

Merci Daturae :zwaai:

Iedereen mag alles vragen/ weten, heb weinig te verbergen, eerlijk gezegd. Een paar vragen heb ik hierboven al beantwoord.

Mijn werk is conform mijn extreme levensstijl, denk ik. Ben (al zo'n 11 jaar) werkzaam op diverse boor en productie platformen. Tegenwoordig in een leidinggevende positie. Dus ik ben vaak van huis. (maar heb meer vrije tijd dan de 9 tot 5 mensen op de wal)

#6 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 18 April 2015 - 04:50 PM

Klinkt inderdaad als iemand die wel van een uitdaging houdt!   :D

Zelf ben ik een kantoormuis met een redelijk stressvolle job, in de weekenden ga ik dan graag wat ontspanning bijtanken.

Blessed Be, Daturae

#7 EsX78

EsX78

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 18 April 2015 - 07:07 PM

In deze is het vooral een uitdaging voor de mensen die onder mij werken :P

Mijn werk is ook aardig stressvol, daarom staan mijn 14 dagen ook altijd in het teken van relaxen/ leuke dingen doen. (Dinsdag weer naar mijn meisje gelukkig)

#8 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 74 posts

Posted 19 April 2015 - 01:28 AM

Hoi, welkom! Ik vraag mij af hoe jij tegen verslaving aankijkt aangezien je het leven redelijk op orde lijkt te hebben. In hoeverre maakt het jou "ziek"? Ik heb onlangs het boek "the chemical muse: drug use and the root of western civilization" gelezen. Wat erg duidelijk naar voren komt is dat het idee over verslaving erg veel invloed heeft over de gevolgen ervan (tenminste in de geschiedenis). Hoe vat jij dit op?

#9 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 826 posts

Posted 19 April 2015 - 03:05 AM

Yo! Welkom hier! 

Je intro post maakt veel los zie ik!

Er komen nog een paar vragen bij tho! Heb je ooit heroïne gebruikt? Zo ja; wat vond je ervan, zo nee: waarom niet? 

Tweede is: je was verslaafd maar je hebt nog vrienden hoe ging dat? De verslaafden die ik ken die waren net zo verslaafd als de drugs als aan die 'vrienden'. Hoe zat dat met jou?

Nogmaals welkom hier!! :)

Sorry voor de vragen!

#10 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 19 April 2015 - 09:43 AM

Hey, Welkom. Respect man!

In dit spervuur van vragen wil ik ook nog eentje afschieten: welk middel had de erste ontwenning?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 April 2015 - 12:48 PM

Mijn verslaving noem ik altijd een "poly-verslaving". Maar ik ben verslaafd (geweest) aan: Alcohol, cocaïne, gokken, eten, speed, nicotine, medicijnen, mijn werk en op zich ook aan seks. (Maar dat heeft me nog nooit ellende gebracht)

Interessant dat je het zo zegt. Zelf probeer ik altijd het woord verslaving te vermeiden en het in plaats daarvan het over gebruik en misbruik te hebben. Verslaving is een vage term, voor mij, en kan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd.

Een aangezien jij zegt dat seks je nooit ellende heeft gebracht, impliceer je dat de rest dat wel heeft gedaan(?). Wat de rest bij mij onder de noemer misbruik plaatst. Net als elke ander vorm van disruptie van je sociaal en/of privé leven.

Zelf heb ik een een stressvolle baan en zijn er over de jaren verschillende middelen vaak gebruikte, zeer vergelijkbaar met jouw lijstje, minus de coke. En het enige waar ik de stempel misbruik op zou willen plaatsten is mijn alcohol en medicijnen (mis)gebruik. En zelfs nu drink ik bijv. nog steeds 4 van de 7 dagen in de week een biertje of whiskeytje, maar heb er geen problemen (momenteel) mee in mijn sociale en/of privé leven, dus is het slecht gebruik voor mij.

Ben benieuwd hoe jij hier over denkt.

En natuurlijk Welkom!! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 EsX78

EsX78

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 19 April 2015 - 08:06 PM

Hoi, welkom! Ik vraag mij af hoe jij tegen verslaving aankijkt aangezien je het leven redelijk op orde lijkt te hebben. In hoeverre maakt het jou "ziek"? Ik heb onlangs het boek "the chemical muse: drug use and the root of western civilization" gelezen. Wat erg duidelijk naar voren komt is dat het idee over verslaving erg veel invloed heeft over de gevolgen ervan (tenminste in de geschiedenis). Hoe vat jij dit op?

Dank je wel. Ik las je bericht deze ochtend (vlak voor mijn shift), en ik heb de hele dag lopen mindfucken over je vragen, eerlijk gezegd. Interessante vragen, waar ik op terug ga komen, want ik kan gewoon geen eenduidig antwoord geven.

Yo! Welkom hier! 

Je intro post maakt veel los zie ik!

Er komen nog een paar vragen bij tho! Heb je ooit heroïne gebruikt? Zo ja; wat vond je ervan, zo nee: waarom niet? 

Tweede is: je was verslaafd maar je hebt nog vrienden hoe ging dat? De verslaafden die ik ken die waren net zo verslaafd als de drugs als aan die 'vrienden'. Hoe zat dat met jou?

Nogmaals welkom hier!! :)

Sorry voor de vragen!

Heroïne heb ik 1 keer gebruikt. En mijn grootste geluk was dat ik er zwaar ziek van werd. (Nog nooit zo extreem gekotst in mijn leven)

"je was verslaafd"- Ik moet je corrigeren in deze, want ik ben gewoon nog "kneiterverslaafd" (zo noemt mijn psychotherapeut het).

Vrienden van weleer zijn vrijwel allemaal een normaal en stabiel leven gaan leiden. Ik heb er eentje overgehouden, waar ik nog goed mee omga.

Ik kom af en toe nog een oude vriend tegen, en dan hoor ik vaak verbaasd "Zo! leef jij nog? "

Vrienden van nu; Stuk voor stuk gesettelde mensen, met kinderen/werk...Allemaal zware gebruikers, op zijn/hun tijd. Geen probleemgevallen qua middelen gebruik op zich...(totdat de politie hun praktijken gaan doorlichten, dat dan weer wel)

Hey, Welkom. Respect man!

In dit spervuur van vragen wil ik ook nog eentje afschieten: welk middel had de erste ontwenning?

Dank je McHennemAn,

Gokken, denk ik. Maar dat is geen middel an sich. Toen ik in detox belande (na mijn eerste, én laatste psychose ooit) gebruikte ik tig middelen tegelijk, dus ik kan er niet zo eentje uitpikken.

Maar coke was wel mijn grote liefde in die periode (zo'n 4 jaar lang elke dag 3 á 5 gram pure coke nasaal) buiten de coke om gebruikte ik gemiddeld 10 halve liters bier en een paar gram wiet per dag. (En in de weekenden gebruikte ik nog veel meer)

Een poosje na de detox ben ik begonnen met speed snuiven. (2 jaar dagelijks zo'n 1 á 2,5 gram, buiten de alcohol en wiet om)

Hoe ik dit bekostigde? Dealen en gewoon 40 uur per week werken. Ik heb nog nooit een cent in mijn leven gestolen.

Mijn verslaving noem ik altijd een "poly-verslaving". Maar ik ben verslaafd (geweest) aan: Alcohol, cocaïne, gokken, eten, speed, nicotine, medicijnen, mijn werk en op zich ook aan seks. (Maar dat heeft me nog nooit ellende gebracht)

Interessant dat je het zo zegt. Zelf probeer ik altijd het woord verslaving te vermeiden en het in plaats daarvan het over gebruik en misbruik te hebben. Verslaving is een vage term, voor mij, en kan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd.

Een aangezien jij zegt dat seks je nooit ellende heeft gebracht, impliceer je dat de rest dat wel heeft gedaan(?). Wat de rest bij mij onder de noemer misbruik plaatst. Net als elke ander vorm van disruptie van je sociaal en/of privé leven.

Zelf heb ik een een stressvolle baan en zijn er over de jaren verschillende middelen vaak gebruikte, zeer vergelijkbaar met jouw lijstje, minus de coke. En het enige waar ik de stempel misbruik op zou willen plaatsten is mijn alcohol en medicijnen (mis)gebruik. En zelfs nu drink ik bijv. nog steeds 4 van de 7 dagen in de week een biertje of whiskeytje, maar heb er geen problemen (momenteel) mee in mijn sociale en/of privé leven, dus is het slecht gebruik voor mij.

Ben benieuwd hoe jij hier over denkt.

En natuurlijk Welkom!! :)

Merci Poelster :)

Het is voor mij allemaal maar terminologie waar ik weinig waarde aan hecht, aangezien ik nog nooit echt gecontroleerd heb gebruikt. (tot een paar maanden geleden) Het is louter misbruik geweest al die jaren. Maar, nu ik er over nadenk, is het eigenlijk wel een term die je op meerdere manieren kan interpreteren.

Het hele middelen misbruik heeft enorm veel ellende teweeg gebracht, vooral vroeger. Dan heb ik het over ontslag, voortijdig stoppen studie, scheiding, uit huis zetting, breuk met de familie, depressies, zelfmoord poging, bedreigd met pistolen/messen, ruzies met vrienden, diverse opnames klinieken enz enz...Ik heb strontmazzel dat ik nog leef, eerlijk gezegd.

Nu kan ik ook een lijstje typen met de goede dingen die het heeft voorgebracht, die zal net zo lang, zo niet nog langer zijn, maar dat weegt nooit op tegen bovenstaande. Het is niet louter ellende geweest, ik heb dingen gedaan waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. 

Zo te horen ben jij aardig stabiel, maar sluit je een eventuele terugval niet uit. Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden.

Relevante info, ter duiding : Ik heb zuurstofgebrek bij de geboorte gehad. Diagnose ADHD/ hechtingsproblematiek/hoogbegaafd/chronische depressie.

In het laatste kan ik me niet meer vinden, daar ben ik allang overheen gegroeid.

Ik hoop dat ik de vragen een beetje duidelijk heb beantwoord, en anders hoor ik het wel.

Prettige avond mensen

#13 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 19 April 2015 - 09:52 PM

Welkom en ontzettend veel respect dat je ondanks dit alles je leven goed op de rit lijkt te hebben!

#14 Mandra

Mandra

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 76 posts

Posted 28 June 2015 - 06:48 PM

ESX78 zegt:"heroïne heb ik 1 keer gebruikt. En mijn grootste geluk was dat ik er zwaar ziek van werd. (Nog nooit zo extreem gekotst in mijn leven)"

Hoi ESX78, mag ik je vragen hoe lang het kotsen duurde?

#15 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 05 July 2015 - 09:30 PM

Pfieuw, heb ik dan even geluk gehad afgelopen vrijdag, volstrekt niet overgegeven, of... zoals ESX78 stelt, misschien heb ik dan ongeluk :-) (want vanavond smaakte het weer best)

Blessed Be, Daturae

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users