welkom 
je geeft aan dat je weer geïnteresserd bent in lsd, gezien recente ontdekkingen. welke bedoel je daarmee?
Bedankt, ik weet niet of recente ontdekkingen wel het juiste woord is, recente conclusies is misschien een beter woord. Ik had een tijdje terug een heel interessant artikel gelezen over psychedelica door Jan Irvin (aanrader):
http://www.gnosticme...cialControl_CIA
dit artikel gaat over hoe de naam eigenlijk al de werking bepaald. In de loop der jaren hebben deze middelen verschillende namen gehad, eerst 'psychoactief' vervolgens 'hallucinerend', vervolgens 'psychotomimetisch' daarna 'psychedelisch', 'entheogeen' is het meest moderne woord.
Er is hier overlap met het idee van 'set en setting' en het placebo-effect, daarom stelt Jan Irvin ook een nieuwe naam voor deze middelen voor: 'suggestogens'.
Hoewel de focus van het artikel is hoe deze namen bewust zijn bedacht en gebruikt door de CIA voor mindcontrol doeleinden, zie ik hele interessante en positieve mogelijkheden en toepassingen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan therapeutische, psychologische, spirituele, 'paranormale' of 'magische' doeleinden.
Welkom!
En bijzondere ervaringen met Sertraline?
Bedankt, ja, setraline is een SSRI, een anti-depressivum. Ik werd daar hypomaan van, dat is echt een fantastisch gevoel, ik voelde me veel ongeremder en zelfverzekerder dan normaal, het leek een beetje op MDMA maar dan minder heftig. Ik nam dan wel de allerhoogste toegestane dosis...volgens mij had ik serotonine syndroom, maar het was wel heerlijk
, ik had ook het idee dat ik soms de gedachten van andere mensen kon horen.