Hey Kimi, ik heb 1 ervaring gehad met Atropa Beladonna alba (de gele variant). Ik heb toen 5 gele besjes gegeten, ze hadden een apparte zoete smaak, ik raad je dan ook aan om de plant weg te zetten als er kinderen in de buurt zijn. Het is niet zoals andere planten die eerder bitter zijn en niet lekker smaken, de Belladonna besjes hebben een "lekkere" smaak. Je moet maar eens een besje in je mond nemen en kapot bijten om dan meteen uit te spugen en je zal wel weten wat ik bedoel met een aangename zoete smaak.
Mijn ervaring is 10jaar geleden dus ik kan niet allemaal haar fijn herinneren en zeker niet de tijd die erover heen ging vooraleer ik iets merkte. Het was alles behalve aangenaam. Ik kan me ook geen diepgaande of wetenswaardige gedachten herinneren. De eerste "effecten" die ik kan herinneren waren dat het onmogelijk was om te stappen, ik ging als een dier op knieen en handen door het huis, recht opstaan was moeilijk maar stappen was onmogelijk, een ongelooflijk droge keel, zoals schuurpapier. Zelfs water drinken was pijnlijk. De enigste hallucinaties dat ik me kan herinneren waren gaten die in het plafond verschenen waaruit grote wormen kropen die dan terug verdwenen in andere gaten die tevoorschijn kwamen in het plafond. Verder was de hele eraring gewikkeld in een duistere sluier; alles was donker en grauw.
Tot 2 dagen na de "trip" was het echt pijnlijk om te plassen, ik kon niet recht opstaan, moest me neerzetten om te kunnen plassen en de pijn te weerstaan.
'k Heb niets aan de "trip" overgehouden behalve dan nooit meer. Niets dat me is bij gebleven of dingen om later over na te denken en te contempleren zoals je met DMT of paddestoelen hebt tenzij dan :"fuck dekozn wat hebt ge nu uitgestoken."
De andere plant waar ik al meer ervaring met heb is Mandragora. 'k Heb al een aantal keer wijn en vodka of rhum drankjes er mee gemaakt. De effecten zijn subtiel maar zeker waarneembaar. Je krijgt een soort van dronkenschap waar iets meer aan is (mss wel een beetje als absint maar dan anders). Het is vooral lust opwekkend en in tegenstelling tot alleen alcohol is het toch nog mogelijk de liefde te bedrijven als man. Het prikkelt de zintuigen en je huid wordt gevoeliger tov alcohol dat je alleen lust geeft maar verder alles verdooft. Het doseren gaat ook veel makkelijker op die manier, drink op je gemak een glaasje tot je begint te merken dat je slijmvliezen beginnen uitdrogen: je keel wordt stillekes aan schuurpapier... Ik heb ook al gemerkt dat Amanita (vliegezwam) goed kan helpen tegen het uitdrogen van de slijmvliezen. Heb het nog maar 1x kunnen testen maar toen ik een droge keel kreeg vd mandragora wijn hiep het wel om een paar hijsjes te doen ve Amanita joint. Het is voor mij nu nog moeilijk te zeggen of het ook psychish invloed had op mijn ervaring maar mn keel voelde zich er zeer goed bij.
Ik raad je aan om je mandragora grof te versnijden en niet te verpoederen, je wilt absoluut geen Mandragora materiaal meer in je eind product tenzij de grovere stukken waarvan je weet dat je ze niet perongeluk kan binnen slikken.
Mijn recept is er eentje dat ik uit Ratsh "psychoactive plants encyclopedia" heb gehaald. Ik gebruik 25gr gedroogde mandragora wortel per 75cl drank. Ik raad je aan om eerst je drank te kruiden met vanille, kaneel en eventueel wat safraan. Diit een week of 2 te laten "trekken" proef af en toe eens of de smaak je aan staat en dan kan je filteren. Na het filteren doe je er je mandragora bij laat dit minsten 3 weken staan.
De reden dat ik je aanraad om eerst te kruiden is dat ik graag men mandragora langere tijd wil laten trekken in mn drank (ik laat de stukken mandragora er ook gewoon in zitten, de drank wordt dan ook sterker na verloop van tjd) en als je dat tesamen doet met de kaneel en vanille ga je ook bitterstoffen extrageren uit je kruiden wat je drank onaangenaam doet smaken. Ik praat nu ook over grof versneden mandragora en niet de poeder vorm. Als je poeder gebruikt moet je absoluut alle mandragora eruit filteren. Nadien de drank zoeten met honing naar smaak (helpt ongelooflijk goed om de smaak vd alruin te maskeren)
Ratsh geeft ook nog aan om rabarber wortel te gebruiken, ik heb het een aantal keer gebruik maar de laatste keren had k geen rabarber planten staan en heb ik het ook niet gebruikt. Aan de smaak deed het niet veel maar ik was toen overgeschakeld van wijn naar rhum. Rabarber wortel heeft wel een laxerende werking mss dat dit de reden is dat hij het geruikt in ze drank maar ik ben nog nooit geconstipeerd geweest vd drank.
Tenslotte wil ik je nog dit meegeven: als je echt met deze planten wil experimenteren raad ik je aan om eerst de subtiele "effecten" van de planten te leren herkennen en waarderen vooraleer je over gaat tot de "fullblown experience" wat k je totaal wil afraden. Ik heb geen idee hoe je dit kan doen met Balladonna maar voor Mandragora is een drankje maken zeker aangewezen. Je kan het, zoals ik al zei, makkelijk doseren. Drink rustig een glaasje en voel aan je keel in hoeverre de alkaloiden aan het inwerken zijn op je systeem. Het uitdrogen van je slijmvliezen is 1 vd indicaties die zeker niet prettig is (maar 1 vd minder ernstige gevolgen).
Met bilzenkruid heb ik geen ervaring maar het is blijkbaar wel mogelijk om er een biertje van te brouwen, wat me op de een of andere manier wel veiliger lijkt dan gewoon thee van te zetten. Ik heb het gevoel dat het fermentatie process de alkaloiden op een zachtere manier zal extraheren dan een water extractie plus dat de verdunning ook veel groter is dan bij thee. Als je je handen kan leggen op een kopie van Ratsh "psychoactive plants encyclopedia" zeker doen, er staan verschillende recepten die hij zelf heeft aangemaakt en gedronken heeft met aanwijzingen tot een veilig gebruik ervan.
Wees voorzichtig en geniet vd aanwezigheid van je planten. Gewoon al dagelijks rondhangen en het verzorgen van deze planten kan al een ervaring opzich zijn.