THC/Weed/Hash staat erom bekend dat het oraal behoorlijk heftige trips kan geven.
Ik blow/rook niet, dat kan deels van invloed geweest zijn op deze ervaring.
Een vriend van me had wat AB-FUBINACA bestelt om te proberen, hij blowed niet dagelijks, maar vind het leuk om zijn wietje af en toe te verwisselen voor 1 van de synthetica, vooral toen bleek dat ABK48 bij hem een soort "aanloopje tot DMT" gevoel gaf ...maar dan zonder visuals. (hier kom ik op terug)
Deze gast is ook 'n fan van Changa, een rookbare mix van DMT en Maoi-houdende planten.
Daar de ab-FUBINACA als wit poeder bij 'm was aangekomen ging hij het zelf op damiana zetten, door het eerst op te lossen in mix van ethanol en water, dan de damiana erbij mengen en laten opdrogen.
Dit heeft hij al eens vaker gedaan, dus so far, so good, so what.
Nu blijkt dat hij tijdens dit proces perongeluk een slok heeft genomen van het water/ethanol/Fubinaca mengsel....en belde dus mij op in 1/2e paniek ....
Na wat graaf-werk op het internet blijkt dat al eerder mensen hoge dosissen hebben genomen, maar niet duidelijk was of dit oraal was of dat men het had gerookt.
Hij heeft op mijn aanraden zijn vinger diep in zijn strot gestoken en een deel weer uitgekotst.
is toen op bed gaan liggen onder toezien van vriendin.
(die heb ik s'avonds nog gesproken en die zei dat hij vredig lag te slapen)
De volgende ochtend ben ik bij hem langs gegaan en hij vertelde me dat het dus oraal actief was, maar de dosis die hij had genomen was uiteindelijk toch onbekend.
Hij voelde zich wel weer lekker, had tijdens het voorval wel even een paniek aanval gehad, maar kwam daarna in een soort lomme stonede gemoedstoestand terecht en was dus in slaap gevallen.
Ik dacht bij mezelf : "ah een synthetische THC-achtige, die oraal actief is, laat ik eens met een lekker lage dosis beginnen, als het al werkt op zo'n dosis , dan zal het wel een lekker slaapmutsjes zijn"
Wel nu.
Dosis : 1mg ( 10mg afgewogen, opgelost, en met spuit dosis van 1 mg getriteerd)
De eerste 20 minuten dacht ik dat het niets deed....wou bijna nog 1 mg bijnemen.
Maar ineens gingen de haren in mijn nek tintelen (das bijna altijd mijn eerste lichamelijke reactie).
Mijn maag draaide zich even door en plots zat ik midden in een onverwachte psychedelische ervaring.
Oops.
Ik dacht namelijk dat ik wat loom en sloom en stoned zou worden...maar verwachte, zeker bij bij deze dosis, geen full-on-trip.
Ik vond het gevoel dat het spul gaf het meest vergelijkbaarbaar met 2CE -> hoe mijn gedachten gingen, hoe de 'high' voelde, hoe mijn lichaam en geest reageerde op deze stof.
Het grootste verschil in vergelijking met de 2CE vond ik dat de ervaring met mijn ogen open niet echt visueel was, maar met mijn ogen dicht juist weer wel. (dus weinig visuals met ogen open, maar dat had ik met space-cake ook wel eens)
Ik heb een uur of 4 heerlijk naar muziek zitten luisteren, meerendeel de kleuren en verschuivingen en veranderingen van vormen aan de binnenkant van mijn oogleden bekeken..
Daarna zwakte de trip weer af en binnen 2 uur was alles weer normaal.
In totaal heeft het ongeveer 6 uur geduurt.
Ik heb nog geen behoefte gehad om het te herhalen / naar hogere doses te gaan.
Wel weet ik nu dat deze stof oraal actiever is dan het roken ervan ( 1mg versus ongeveer 8mg).
En dat er dus waarschijnlijk een aantal synthetische cannabinoids geschikt zullen/kunnen zijn om
synth-space-cakes te maken.
Ik denk omdat ik niet blow en na genoeg nooit spacecake eet dat mijn CB-receptoren nog zo goed als maagdelijk zijn...en dat ik daarom zo goed (hard) op deze stof reageerde.
http://en.wikipedia....iki/AB-FUBINACA
YMMV,
Your fellow traveller,
Waldo