Ik zag in de zoekfunctie dat er al een topic was dat verwees naar het zogenaamde microdosing.Maar het lijkt me wel interessant genoeg voor nog een topic.
Een veelgehoorde naam mbt microdosing is Dr. Fadiman. 'Fadiman defines a micro-dose as 10 micrograms of LSD (or one-fifth the usual dose of mushrooms) ( bron ) Dat van die 1/5 dosis paddo's vind ik niet echt goed geformuleerd want het moet volgens mij eerder 1/10 dosis zijn.
Een microdose is een dosis waarbij je geen psychedelische effecten bemerkt. “Micro-dosing turns out to be a totally different world,” Fadiman extolled. “As someone said, the rocks don’t glow, even a little bit."
Wat zou hier dan het nut van zijn? "What many people are reporting is, at the end of the day, they say, ‘That was a really good day.’ You know, that kind of day when things kind of work. You’re doing a task you normally couldn’t stand for two hours, but you do it for three or four. You eat properly. Maybe you do one more set of reps. Just a good day. That seems to be what we’re discovering.”
Blijkbaar doet hij er ook onderzoek naar.Zij het op ongewone wijze: "Because he cannot set up perfect lab conditions due to the likelihood of criminal prosecution, he has instead crafted a study in which volunteers self-administer and self-report. Which means that they must acquire their own supply of the Schedule 1 drug and separate a standard hit of 50 to 100 micrograms into micro-doses."
Wat ik ervan lees bouw je met zo'n kleine dosis geen tolerantie op, alhoewel je dat ook moeilijk kunt merken vanwege de sub-psychedelische dosis.
Hier en daar lees ik dat Hoffman ook aan microdosing deed, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die info is.
Zelf denk ik dat het placebo-effect wel een grote rol zal spelen in veel positieve verhalen.
Typisch iets waar meer onderzoek naar gedaan zou moeten worden.
Een manier om LSD te doseren zou het oplossen van LSD op een blotter in gedestilleerd of demiwater zijn, en dan dagelijks een x-aantal druppels nemen.
Uiteraard kan iemand ook microdosen met Paddestoelen en mescaline etc...
De kern van microdosing is dus dat het niet psychedelisch is. In dit licht denk ik dat elke dosering boven de 15 mics niet meer een microdosering is.
Hier lees ik als een van de vele effecten: 'More relaxed and better focus', maar ook: 'Need of extra sleep at the end of the day, feeling more drained than usual.'
Iemand interesse om te microdosen? Het lijkt me wel een aardig experiment, maar volgens mij moet je het echt voor langere tijd doen om iets over de effecten (of het wegblijven daarvan) te kunnen zeggen.Want de eerste paar dagen merk je sowieso wel iets omdat je er echt op gaat letten.